Saturday, March 14

ambil berat @ shadow @ penyibuk?

umur aku 23, alhamdulillah ade kerja tetap, financial..alhamdulillah...tapi masih..hidup aku dibayangi oleh bapak aku..bole dikatakan almost 50% decision dlm idop aku bapak aku yg decide..contoh..rumah nk cat ape..mak aku akan bg msg.."papa da decide"..furniture arangement?..like always "papa da arrange"..argh!!!!..

i love to stay at a.star..tapi bapak aku suruh pindah KL..dan sekarang die la yang akan push aku cari lubang keje di KL..seriusli mmg aku tension..tapi bapak sendiri seyh..kalau sebulan aku tak blk KL..mule mak aku akan dikerah hari2 telefon aku tanya bile mau pulang...hahaha...

owh dulu 2 tahun lepas kalau bapak aku yang tak bagi decision mungkin aku da berada di atas kapal..belayar....

almost every time received call dari die..akan timbul soalan.."ko bile nk transfer KL?"..kan best kalau die call ckp "ok da bank in duit 5 juta dlm akaun"..haih..

kalau blk kl..every time mkn di luar..duit aku mmg tak laku la! aku nk belanja tapi die akan pura2 pergi toilet then suddenly bil da bayar..pergh! ape pulak org keliling ckp..badan da besar panjang tapi mkn bapak belanje..urgh...kalau tak nak ikot g makan hah mule tarik muncung...

entri ni di buat sebab aku hari ni bengang dengan bapak aku sebab dia da buat deal dgn tah ape2 punye firm tah! semata2 nk aku keje KL..mane die dpt resume aku pun tak tau...sebenarnya aku tak tau ape yang difikirkan tentang aku ni..mungkin die anggap aku ni tak mampu berdikiri mungkin..tapi agak stress bile diperlakukan begitu..sebenarnya banyak lagi bende yg die decide kan untuk aku..boleh dikatakan hidup aku ni masih lagi dibayangi bapak aku..

jangan nanti sudah mahu kahwin......masih lagi seperti ini..memang aku akui kadang2 pertolongan die amat bermakna sekali..tapi decision life aku pun die turut mahu decide..macam mane aku mahu hidup sebagai seorang laki2 matang..

aku tak tau la kalau ade bapak korang same macam bapak aku..nak melawan cakap memang da berbuih tapi bende akan sentiasa jadi..ok aku agree hidup die mmg success..tapi aku nk jalani hidup and nk nikmati hidup aku dengan decision aku sendiri..tapi bukannye aku mahu terus menyisihkan die..mungkin aku perlukan pertolongan die bila mau berumah tangga...haih..da cukop la ni kutok bapak sendiri..

aku memang pandang tinggi dengan bapak aku..dan aku memang setuju tanpa die..aku mungkin tak boleh jadi aku yang macam sekarang..tapi i wanna live mylife..

p/s : aku sayang bapak aku ok!

7 comments:

Amir Syafiq said...

aku pun sayang papa aku.muahs.

hady said...

mr Q
kamu muda lagi lah
normal lah kalau ayah kamu mahu belanja kamu
atau tanggung kamu
atau dukung peluk cium kamu
lainlah kalau kamu sudah berumur 30tahun
itu memang buang tabiat lah

(aku suka saja kalau ada sesapa nak belanja aku)

mungkin ayah kamu tau
tak lama lagi, bila kamu sudah ada steady girlfriend
perlahan lahan kamu akan tinggalkan famili
lepas tu kawen, terus jarang2 balik
so, dia just grab any chance yg ada

so, tok sah sedih sedih ok

aku ni jenis keras kepala sikit
rasa nak beli kereta, x mintak permission, terus beli aja
rasa nak keje dubai, x bagitau sesapa, terus apply saja

tup tup bagitau, next month nak pi sana - keje.. huhuhu..

Q said...

hady - urgh! aku xkan benarkan bapak aku pluk cium aku! hahaha..geli siot! owh selamat pergi ke dubai!

p/s : mb betol gak ape yg ko ckp..

♥ Elin Adrenalin ♥ said...

untung siot kau masih ada yang bergelar "ayah".

Q said...

jenab - eish ko ni saje jek buat aku risau dgn ayat kau..jgn ko ckp cmtu deyh..meyh aku jadiayah ko..hah nk duit blanje?? gcari sendiri..hahaha!

s a L o m a said...

manusia tak pernah bersyukur tau Q.

orang yg rasa left out,hidup berdikari sendiri,selalu je nak family kontrol,amik kisah,tolong cari kerja apa semua..

orang yg dah ada life macam tu pulak,teringin nak berdikari.ahahahhaha.

apa2 pun, enjoy je apa yg ada..saya nak nasihat pun,life saya pun tak betul.satu je lah,apa yg kita ada sekarang,ANYTIME boleh kena tarik balik.so enjoy dan be grateful. :)

Q said...

iskiskisk..mnggu ni i nk jmpe mydad!!!!!

saloma - eyh i rase urlife adventure la..an interesting..x dull like mine..huhuhu..