Sunday, August 24

jakun



sekarang ni musim menuai di kedah..maka banyak la mesin menuai di sawah padi..bagi aku seorang remaja dari KL adalah amat teruja sekali ketika musim menuai..yela kt KL ko nk tgk org tuai mende?? org jual ubat ade la..tak pun org yg jual beras..maka time aku tgh meronda di kawasan kampung nampakla org ramai tgh berkumpul....

aku : ade ape ni pakcik?
pakcik A : takde ape..cume mesin menuai da sampai..
aku : owh..ni baru 1st time gune mesin menuai ke pakcik?
pakcik A : dok aih..da banyak kali da..
aku : lorh..tapi kenapa semua org nk tgk macam tak pernah tgk?
pakcik A : ntahle..jakun agaknye..dorg ni mmg jakun benor kalu kamu nk tahu..mmg attitude org kampung jakun..
aku : pakcik kenal ke dorg ni sume?
pakcik A : tak kenal pun..
aku : ni pak cik punye sawah padi ke?
pakcik A : bukan..
aku : la pakcik watpe kt sini?
pakcik A : pakcik nk tgk jek.......

ape kes? mengata org lebih..tp die pun same...

lalu aku pun beredar la..tp sebelum aku beredar aku sempat menjerit memeberi sepatah dua kata perangsang semangat olimpik...

aku : SAYE MINTAK DIRI LA DULU YE JAKUN-JAKUN SEMUA!!!!


p/s : selepas itu aku dikejar oleh semua org yg berada dlm pic di atas..gilo aih dorg ni..mmg betol jakun kot tgk org comel cm aku ni..

2 comments:

Amir S. said...

hehhe.
mesin padi tu ikot kejar ko sekali ke ha?

plasterakuluka said...

bape aribulan ?