Friday, August 29

al-fatihah


28/8/2008

mungkin ini adalah salah satu post aku yg agak emotional..hari ni salah sorg pekerja dibawah jagaan aku meninggal semasa bekerja dan semasa dibawah jagaan aku..meninggal kerana jatuh dari bumbung bangunan yang sepatutnye siap bulan 9 ini..walaupun bukan darah daging aku..tapi aku teramat terasa bersalah akan kematian die..apa yg akan terjadi dengan 3 org anak die..bini die..kami baru berkenalan baru sahaja 2 bulan namun masa tidak menentukan apa-apa..2 bulan cukop untuk mengenali budi cara seseorang..tetapi bagi aku..yang cukop menyentuh hati aku apabila die putus nafas di depan aku sendiri..malah aku orang yg pertama yang diberitahu doktor mengenai kematian beliau selepas beberapa ujian dilakukan...masih teringat lagi sesi percakapan aku dengan soktor yang hadir..

aku : any sign breathing doc?

doc : ...(diam sambil mengelengkan kepala)

aku : confirm?

doc : yes..time of death 1115am and better u call police..

lalu aku mengelengkan kepala kepada adiknya..adiknya pula mula meraung..pada waktu ketika itu hanya tuhan sahaja yang tahu betapa sedih dan tercabarnya jiwa aku..

ah...aku tak sanggup aku untuk bercerita lebih...malah pada hari ini juga aku ditingalkan si dia..tanpa menghiraukan keadaan aku..alasan nye aku tidak menghiraukan die..dan mungkin kerana salah aku kerana tidak menerangkan keadaan ssebenarnye kepada die yg kerap menelefon aku ketika aku sibuk berusan dgn pegawai polis....ah da nasib aku..mungkin sudah tiba masanye..dan mungkin silap aku keseluruhanye..namun apepun aku maafkan die..dan jikalau die terbaca..maafkan aku...


p/s : ini adalah cerita benar dan tiada tokok tambah..sila rujuk harian metro bertarikh 29/08/2008..mukasurat N24 yg bertajuk "perkerja buruh warga acheh maut jatuh dari bumbung"

p/s : alfatihah kepada arwah Rusli b. Hanafiah..

3 comments:

Amir S. said...

hmm al fatihah.memang takut kalau jadi mcm ni.sabar tau pais...

Aida Zahrol said...

faiz.... :(

sorry bout this...
be brave k?
it's nvr your fault k?

Q said...

em...al-fatihah jek la yek..aku pun speechless...aku tak xtahan bile doc bgtau aku yg die da erm...