Saturday, November 1

alor setaq




dalam diam tak diam sudah 6 bulan aku menetap di alor setar..bandar yang asing bagi aku ketika baru-baru sampai..bapak aku pernah bagitau mak aku yang aku ni mungkin mampu menetap di a.star dlm sebulan dua..pergh! ternyata jangkaan bapak gua meleset..sekarang ni die pulak yang tanye aku bile nk pindah balik KL pulak..

dalam 6 bulan ni macam-macam aku hadapi..masalah kewangan pada mula-mula aku sampai..tu semua kerana salah budget..masalah komunikasi dengan komuniti kedahrian..tidak memahami cara kerja orang-orang kedah..dan yang agak tension..cara pemanduan meraka..memang aku tak bole terima pada awal-awalnye..tapi dengan sifat aku yang "pergh macam gitu rupenye" telah mule mnyesuaikan diri dengan keadaan di a.star..

ramai orang kate makan disini murah-murah..tapi sebenarnye takdela murah mane..cuma jika jumpe kedai yang betol murah maka tanggapan anda adalah betol..sebenarnye makan ni perlis lagi murah..cume di kedah masih ade nasi ayam harga rm2.50..dasyat bukan??

setiap malam aku akan terfikir berapa lama aku boleh tahan dengan keaadaan di a.star..namun berbekalkan kesengalan di KL selama 22 tahun aku mampu bertahan di a.star selama 6 bulan..

mungkin akan ade orang anggap tak seberapa..tapi bagi aku yang tak pernah merantau sepanjang hidop aku ini adalah pengalaman hidop yang sesuatu di luar jangkaan..

apabila bercerita tentang kerja..aku betol-betol bertuah bila dapat bos yang agak fleksibel..tidak memberi tekanan..cume sekali sekali..tapi kerja yang diberi tak beragak..umpama aku ni ada pHd..

dan kemungkinan besar bila orang lain dudok di tempat bukan asalnya..bagi lelaki pasti akan mula mencari "teman"..tapi owh tidak bagi aku..aku boleh survive tanpa "teman" tetapi tidak bole survive dengan "chenta" di oversea sana..chenta umpama tongkat ali bagi aku di a.star..tak pun umpama LaSinda cafe..pernah kau terase otak penuh serabut..namun tuhan ciptakan die dengan wajah yang bole merungkai macam-macam masalah..pendek kate bile tgk muke pergh..sejok hati..


disini aku lebih ramai kawan dengan budak-budak kelantan yang da murtad (bukan budak kelantan lagi) berbanding dengan budak kedah sendiri..aku sendiri tak tahu kenapa..kenal pun disebabkan futsal..kalau tah aku ni ade kawan ke idak kt a.star ni..


p/s : wahyu da mula tak sampai..maka cerita merepek mula berkumandang..
p/s/s : cki bdeah! kdau dniur apad mu!!!!

3 comments:

n a s e h a said...

p/s/s: kdau dniur apad mu

saye cube menge-send pekataan tu kepada kawan saye , lalu die kate saye org iban , waaaaa

Q said...

hah ni la yg dipanggil da vincci code..org tertentu jek yg paham..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

hmm...lau sbt psl mknan kat alor star ni kna pndai caei kedai la..caya x ada lg nasi lemak yg harganya 50sen kat kedah?? ni cheq nk habaq mai.....huhu...