Thursday, October 16

delima anak sulung

dalam famili aku ade 2orang adik beradik sahaja..dan sudah semestinye aku anak yang paling kacak dan adik aku anak yang paling chantek..masa adik aku belum timbul dalam dunia ni aku ni ibarat putera raja..pantang minta apa-apa..mesti dapat punye..dan aku memang manje mase tu..

tapi semua tu hancus bile adik aku timbul dalam dunia ni..masih aku igt lagi ayat gempaq bapak aku sebot kt aku buat pertama kali dalam idop..

bapak aku : ko jgn nakal2..kang aku tampar kang..

pergh time tu rase macam blur gile..pekehenye bapak gua ckp camni..ni yg buat aku kompius ni..rupe-rupe nye aku akan ade adik baru..time kat hospital memang aku termenung jaoh ala-ala apek baru lepas kalah judi la gamaknye..aku terfikir apa akan jadi dengan aku nanti..

dan seperti yang dijangkakan..bapak aku memang pilih bulu siot..berbulu jek aku tengok die manjekan adik pompuan aku..tapi jahat manepun aku..rase sayang kat adik aku tu masih ade..pernah sekali mak aku pergi kedai maka secara rasminye aku kene la jage adik aku..secara tiba-tiba adik aku ni nanges macam bau lepas kene tomoi di kepala..aku pujok-pujok die tapi steady jek die sambung nanges..last-last aku pun join nanges..ape kes?

nak dijadikan cerita lepas adik aku lahir bapak aku memang berubah dengan aku..sepak terajang adalah makanan ruji bagi kami berdua..aku rase pada umur aku 9 tahun sampai UPSR ntah bape banyak kali aku lari rumah..power tak aku..ala lari tak jaoh manepun..paling jaoh pun masjid area rumah aku..tu yg bapak aku steady jek bile aku lari rumah..die tau port aku lari kat mane..tapi musim lari rumah ialah pada cuti sekolah ok..gile ko lari time sekolah kang duit nk makan nasi lemak 50sen dengan air sirap 20sen mane nak kaut?

tapi semua berubah bile aku mule tinggal di asrama..pergh memang bahagie gile dapat dudok hostel..tapi bapak aku muke steady jek xde feeling ke pe? tapi bile cuti sekolah mesti la wajib kene halau balik rumah..hah ko berani la dok sensorang kt hostel..kene kacau dengan "hantu kopek" ko tau la..dan macam biase bile cuti sekolah aku mesti lari rumah..dan yang paling jaoh aku lari ialah g jb..time tu 3 ari lagi sebelum raye..saje jek lari g jb..sebab aku tau nanti memang dorg akan balik jb untuk raye..hah kan dramatik tu..tp ape kes muke bapak aku steady jek time jumpe aku kt jb..takdepun nanges-nanges ke..

tapi lepas aku da mule bekerja..bapak aku mule tunjuk kan reaksi yg lebih lembut..yela berani die kerek ngan aku..kang tomoi die kang..huahuahua..tapi bile difirkan balik sebenarnye aku time kecik memang degil nak mampuih..ketok kepala makcik2 aku rileks jek..tu yang tah bape banyak makcik aku menyampah ngan aku..tapi semua tu da jadi lain..bapak aku pun mule bersikap profesional dengan aku..makcik2 aku pun da mule lookup pade aku..

sekarang ni pun bapak aku banyak tolong aku dalam memantapkan prestasi kerja aku..tolong aku dlm urusan beli properties aku..in fact aku rase without him aku tak tau la cmner aku nk manage duit aku..rase mesti abes di kelab dangdut sahaja..dan sekarang ni adik perempuan aku lak keje mengepau aku..macam-macam die mintak..nk jek aku tomoi budak sekoq ni..

pendek kate apepun die buat kt aku time aku kecik da terbalas..banyak sangat dah die tolong aku..pendek kate aku ni tunggu nk kawen jek ni..thanks papa..



amacam..hensem tak aku time raye ari tu?


amacam..brutal tak muke bapak aku? ke muke die jambu macam muke aku gak?


p/s : so cik bedah bile lagi nk masok minang i??
p/s/s : semalam bapak aku call tanye bile nk blk KL..pergh terharu aku dengar..

3 comments:

Amir S. said...

abang..abang sihat ke kat kedah?makan cukup ke?

Q said...

erk abang? layak ke ko amir? huahuahua

Sweet Thinker said...

wallah... abg sihat ke?