Monday, October 27

nakal



bile aku tengok gambar ni..aku teringat time aku kecik-kecik sebelom adik aku lahir kat dalam dunia aku teramat la nakal..cume bezanya aku dengan budak di atas ni aku berambut kerinting dan budak itu botak..dan sudah semestinya aku lagi comel dari budak ni..tapi ape persamaan aku dengan budak ini adalah kenakalan kami..budak ni dengan selambe menyepak ade sorang pak cik ni sebab pak cik tu gatal tangan gi sapu-sapu kepala budak botak ni..kan da free-free kene sepak..pastu si botak ni lak bole lak wat muke tak bersalah..aku tergelak sensorg dalam hati..kalau la jadi pak cik tu mau aku tomoi balik budak botak tu...

tapi aku memang rindu time aku masih kecik dulu..tak perlu nk pikirkan ape yg aku perlu buat untuk hari ni..cume fikirkan bangun pagi..pergi sekolah..time rehat nk makan ape..balik sekolah nanti mkn ape..kerja sekolah? ah takde hal la..dan tido dengan senang hati nye..cume bile tak siap kerja sekolah hah mule risau ape la cikgu jaapar nk buat esok..kene diri atas kerusi? da biase...jalan itik sepanjang balcony..ah da biase jugak..ah lantak la..last-last tido dengan sedap gak..


ah aku rindu time aku kecik-kecik dulu..sekarang aku tak tau samada aku bole tahan dengan ujian macam-macam kt dunia ni...



aiskrim durian yang pertama kali dalam idop aku..



p/s : aku sendiri tak tau ape yang aku bebel kan sekarang..

No comments: