Wednesday, September 16

BOnus tuan?

Member2 aku rata2 semua dapat bonus..tapi aku? taik bonus pun xnampak hah!

Bukan nak dikatekan bonus jek tak dapat..claim aku bulan 6 pun tak dapat2 lagi! ni mesti tauke company aku ni kalah teruk main sabung ayam ni...sialan betol...

Oleh kerana claim staff2 ofis aku tak dapat lagi..kitaorg send email menunjukkan ketidakpuasan hati memasing..tapi diingatkan..ayat tak bole mencarut2..tapi mesti bagi ayat makan dalam ok!

Owh kamu semua kene faham..bagi orang yang bekerja seperti aku ni..claim adalah ibarat nyawa kami..aku kerja selalu outstation..travelling banyak sangat..duit jangan cakap la..da macam air..nk harapkan gaji...bole tahan bape lame la sangat..maka claim la jadi sandaran..ni aku yang bujang takpe lagi..yang da berkeluarga macam mane? takkan nak sambut raye hindu kot baru dpat claim?

Kalau kau semua dalam posisi aku...ape yang sepatutnye aku buat? report dengan Jabatan buruh? jabatan agama? jabatan zakat? Owh! kau semua da bayar zakat!?

p/s : walaupun claim aku tak dapat lagi....tapi duit raye da ade orang bagi...kihkihkih....rezeki anak2(anak tekak,mate, dsll) kate orang..

No comments: