Sunday, August 24

jakun



sekarang ni musim menuai di kedah..maka banyak la mesin menuai di sawah padi..bagi aku seorang remaja dari KL adalah amat teruja sekali ketika musim menuai..yela kt KL ko nk tgk org tuai mende?? org jual ubat ade la..tak pun org yg jual beras..maka time aku tgh meronda di kawasan kampung nampakla org ramai tgh berkumpul....

aku : ade ape ni pakcik?
pakcik A : takde ape..cume mesin menuai da sampai..
aku : owh..ni baru 1st time gune mesin menuai ke pakcik?
pakcik A : dok aih..da banyak kali da..
aku : lorh..tapi kenapa semua org nk tgk macam tak pernah tgk?
pakcik A : ntahle..jakun agaknye..dorg ni mmg jakun benor kalu kamu nk tahu..mmg attitude org kampung jakun..
aku : pakcik kenal ke dorg ni sume?
pakcik A : tak kenal pun..
aku : ni pak cik punye sawah padi ke?
pakcik A : bukan..
aku : la pakcik watpe kt sini?
pakcik A : pakcik nk tgk jek.......

ape kes? mengata org lebih..tp die pun same...

lalu aku pun beredar la..tp sebelum aku beredar aku sempat menjerit memeberi sepatah dua kata perangsang semangat olimpik...

aku : SAYE MINTAK DIRI LA DULU YE JAKUN-JAKUN SEMUA!!!!


p/s : selepas itu aku dikejar oleh semua org yg berada dlm pic di atas..gilo aih dorg ni..mmg betol jakun kot tgk org comel cm aku ni..

hidup ku yang senang



aku jeles betol dgn mamat kt atas ni..setiap kali aku datang mesti die tgh tido..pastu aku tegur die..die buat bodo jek..yela sejak da buka kedai mkn ni hidop beliau semakin senang..alangkah bestnye dapat tiru cara hidup mamat ni..tapi satu kelemahan mamat ni..die suke buang air kecik dgn besar merata..ape kes?

Monday, August 18

tik..tok..tik...tok...




hari ni si botak bawak jam dinding nak letak kat opis..so nanti bole tepati mase..

tapi apsal tetibe tgh hari jam dinding tu da ilang?

Friday, August 15

pergh..Cekodok Masin betoi..



hah dlm idop aku..tak penah aku kene tag..kene penampo selalu la..

ok2 aku kene/dipaksa/dikerah untuk mengucapkan jutaan..eh bnyk sangat..ribuan terima kasih kepada cik kueh kerana berjaya mengeTAG tanpa ditampar oleh aku...

'ANDA HENDAKLAH MENYEDIAKAN SATU UCAPAN BERANGAN"

pergh...aku kalau berangan mesti terlelap punye..tak pela berangan jek la..so..
em...........em..................em................em.........hehehehe....em.....kahkaahkah...em...bestnye....em......pergh orait gak...em.....em......hahahaha....em...zzzzzzzzzzzzzzzZZZzzzZZZzzZZ.......


pada keesokan harinye....

maaf kepada sume manusia...aku da ckp aku mst terlelap punye..

It should been done according to the following rules:
1. The winner may put the logo on his/her blog.
2. Put the link to the person you got the award from.
3. Nominate 5 blogs.
4. Put the link to the blog.
5. Leave a massage for your nominees

org yg aku nk tag/tampo seterusnye adalah..teng tere teteng...
- cik penakarat yg menyampah sungguh aku tgk..
- danny yg penah mandi ais..
- secret admire aku time skolah dolu-dolu..
- em org yg dipilih secara random..
- seorg bakal doktor yg akan jd doktor satu hari nnt..

dan mmg menyampah betol kene TAG ni..cerewet sungguh..kang tak reply kene panah petir la pulak..huh...

Thursday, August 14

Ah..

hari ni uncle narayanan buat lawak bodo..aku rase macam nk sepak jek bibir die..

bos aku tgh togak mineral water..secara tiba-tiba uncle nara muncul dari mana tah...

uncle nara : tet tere tetet....(*sambil menbuat gaya Lahabau die )

bos aku secara automatik menyembur air yg die minum...bila ditanye kenapa uncle nara berbuat demikian rupe...maka dijawabnye...


cuba anda bayangkan anda minum mineral water dari botol....sudah?
kemudian anda bayangkan org yg sedang pergi perang lalu tiup terompet...sudah?

so ape anda rase?

Friday, August 8

terluka..

* kesian die..

kalau aku dapat tangkap sape calarkan kereta aku..aku ikat die kat pokok pastu suruh budak-budak balik mengaji baling guli kt die sampai die bertobat..huh benci aku la..eh tapi bile aku teliti dengan kanta pembesar mate..aku rase macam cakar kucing..

eish..tak kan aku nk ikat kucing kat pokok kot..ah aku potong misai die!

hah bile cite bab potong misai kucing ni..penah sepupu aku punye ler mengong pergi gunting misai kucing nenek aku..nk buat eksperimen katenye..eksperimen pejadahnye..

maka dipotong la misai kucing nenek aku mengunakan gunting jahit nenek aku punye jugak..korg nk tau ape jadi ngan kucing tu???

hah da kucing tu jalan berterabor..kire macam org mabok berjalan..aku ngan sepupu aku punye bantai gelak smpai tak igt dunia..aku rase kucing tu pun da pening apsal die tak boleh jalan lurus..

tp mlm tu yg aku igt sepupu aku punye kaki tersepit kt celah tayar basikal..hah meraung satu kampung..sampai tok ketua kampung sebelah pun terdengar hah..pergh aku sadis jek tgk sepupu aku menangis..

so nenek aku pun ngurut la kaki sepupu aku ni..sambil membebel...aku pun dengan tak kesian ckp la...

aku : tu la ko jib..yg ko pergi gunting misai kucing nenek apsal...

pergh lepas tu sepupu aku tros lagi meraung...rupenye nenek aku baeek punye tenyeh kat kaki die..pergh..sory nek!

p/s : kepada adik2 jgn ngade-ngade nk buat eksperimen potong misai kucing..buruk padah.


Wednesday, August 6

kesah dolu-dolu

dulu time sekolah form 2 aku da pndai bercintan..1st awek aku name die..eh pesal lak aku nk bgtau name die..comel gile budak ni..geram jek aku..tp die jek tak geram tgk aku..so takde jodoh maka berkasih selama seminggu jek la..1st love tu woo..mae leh lupe..pastu bercinta la dgn minah F ni..dgn die ni aku selalu noh dating kat tangga..

so ade satu hari tu aku pergi la dating ke tempat yg dipersetujui..pergh aku pakai pakain stok macam nk pergi Disneyland..padahal dating kt tangge jek..tengah berjalan control macho..tetibe sandal aku buat hal pulak..tapak die bole plak tercabot..

ah lantak pi la..so aku pun jln jek la wt tak tau ape..da sandal aku macam lidah terjulur..jln skit ade jek bunyi "klepek" follow blakang..

maka ari tu aku dating dgn dudok bersimpuh sebab nk cover line sandal tapak tercabot..malu wo dating pakai sandal tapak tercabot....

Sunday, August 3

Gilaan..

* pic ini aku amek secara random dr page org..harap tidak marah


zaman sekarang guy yg bersama kamera yang tebal,panjang,nmpak mahal tp mmg mahal, adalah menjadi gilaan gadis-gadis..em adakah trend zaman sekarang mencari suami yg kacak apabila memegang camera atau di sebaliknye..tp from my point of view org sebegini rupa..PR mereka cukop mengagumkan in fact sometimes pic they taken wargh..fascinating..keadaan sebegini akan menjeleskan guy average yg seperti aku..aiseh..
gurls..u all suke tak guys yg bergelumang dgn pekerja asing?? em surely tak kot..lol..
blog ini di post kerana sungguh envy dgn guys yg dpt lover yg fergh...perfect..im envy u guys!
gilo aih aku ni...

Saturday, August 2

argh!!!

* aku geram dgn budak botak ini
sesiape ade jumpe die ni..sila tumbok perot die 3 kali..sesungguh nye die buat hari aku sungguh tak best ari ni..kalau tak cukop dgn menumbok..sila la buat ape-ape ikot kreativiti masing-masing..tp jgn sampai tak bernyawa pulak..da kang aku tak de bos pulak da..


Sunday, July 27

makhluk tuhan


*bg sesiapa yg tidak tahu ini anjing namanya

keliling rumah aku adalah rumah cina..maka sudah pasti mereka akan membela anjing yang suka menyalak pada waktu malam..untuk apa aku sendiri tidak tahu..tapi yg pasti rumah belakang aku juga adalah org cina..maka sudah pasti ada anjing yg dibela..tetapi yg peliknye tuan rumah ni manjang jek tiada di rumah..maka rumah tu ditinggalkan kosong..

di rumah aku pula tak kan la gatal2 nk bela anjing kan..mmg nk kne hambat la dengan bapak aku kalau bela anjing ni..tp bapak aku ade di KL..die tau ke kalau aku bela anjing ke tidak..budak2 rumah aku akan sidai baju buruk dorg di belakang rumah selepas selesai dicuci..
maka aku pun turut la sidai baju aku di belakang..
nak dijadikan cerita sedang aku tgh sidai baju aku terase seperti aku sedang diperhatikan oleh seseorg..tp aku rilek jek..yela jantan macho cam aku tak bole kelam kabut dlm bende2 simple ni..biasa la siape yg tak nak tgk anak bujang yg sasa tubuh badan yg hanye memakai boxer santa claus ni menyidai baju..aku pasti ramai anak gadis yg sedang melihat aku buat mase ni..
sedang aku taksub menyidai baju..secara tiba-tiba aku bersilat dan bertomoi sambil memaki hamun campur sumpah seranah secara otomatiknye..rupe-rupenye ade sekor anjing ni dok kusyuk usya aku sidai baju..wuish tkejot aku..abes dinding belakang rumah aku da rabak kerana ketekejotan aku..
A(bukan name anjing yg sebenar..aku pun tak tau name sebenar die ape) aku rase kan semacam comel..yg seperti anda lihat gambar di awal tajuk..gaye begitu la yg dibuat nye semasa aku bertomoi..aku mengambil mase untuk melihat muke anjing yg selama ni aku teramat takot..ye la dulu aku penah kene kejar anjing sambil mengendong adik aku..hah nnt la aku ceritakan..
tapi yg peliknya..aku tgk anjing ni terlampau kurus..maka sudah pasti tuan rumah tidak memberi mkn pada anjing tersebot..aku dgn bermurah hatinye telah memberi bekalan tuna aku yg hampir expired..pergh secara gelojohnye A mkn..habis tin tuna aku tu kalau boleh dikunyah aku rase die kunyah jugak la..

*A sedang kusyuk makan tuna..sungguh kurus bukan..kesian A

pada ketika aku melihat A makan..aku teros terigt akan blacky..ah tentu die sedang bergembira di sana..tidak perlu memikirkan hal di dunia..dan aku terasa betapa zalimnye manusia ni sanggup biarkan A kelaparan..A terkulap2 mkn tuna aku yg tak seberapa tu..dan pada waktu itu juga aku terfikir adakah wajar aku buat begitu walhal kite kan tak bole belan anjing..tp aku kesian sangat pada A..selepas tuna habis disental aku mula mencari makanan lain untuk diberi seperti

- roti aku 3 keping habis teros..

-lebihan telor dadar mmber aku punye nk buat mkn mlm nnt

-nasi dlm rice cooker yg tinggal lagi suku..

-ikan goreng haruan yg tinggal kepala

-tulang ikan yg aku kutip dlm tong sampah

tapi aku tgk masih tak cukop buat A..lapar benor rase nya..mungkin da 3 ari tak makan kot..tapi malangnye stok makan yg da dimasak sudah habis..tak kan nak bagi mkn mentah2 kot..maka aku tgk A..A tgk aku...last2 aku boring aku tros masok rumah..tp betol org kate pasal anjing ni..bile ko da bg mkn pada anjing..maka die akan teros setia..setiap kali aku keluar sidai baju time tu la die akan buat muke kesian die..aku pun bg la ape yg aku ade..tapi setiap kali aku tgk A hati agak tersentuh jugak la..adakah itu perkara biase bg seorg jejaka melayu seperti aku?

ah..

Wednesday, July 23

aku benci! [episod 1]

*uncle narayanan dlm cubaan meliwat aku
uncle narayanan merupakan storekeeper di tempat aku..dia setiap kali berjumpe dgn aku mesti die akan tersenyom seperti aku ni adalah umpama gadis sopan yg pernah memuaskan nafsu die..
die akan bertanya samada aku sudah berpunye atau belom..sudah pasti akan aku jwb sudah berpunya..gile ko kang kalau aku jwb belom mau kne bontot dengan die ni..
adeh..adeh.adeh..kaki aku cramp..adeh...

Makan Dalam

23/7/08...mlm adalah hari yg plg aku rase cm nk tomoi jek kepala org yang lalu depan aku..cerita nye cmni.......

hati aku btol2 ngidam kepak ayam..tp kt alor setar ni klu jumpe kdai kepak ayam tu da kire pelik abes da..so oleh krane aku ni made in kuala lumpur mesti la mengidam makanan KL..kepak ayam ala-ala western tp bkn western pun sebenarnye...so one day aku da jumpe kdai tepi jalan yg jual kepak ayam ala-ala western..aku punye mngidam ngalahakan angelina jolie mngandung anak kembar..aku da pasang azam untok tahun baru 2008..walaupun sebenarnye da nk abes da pun tahun 2008 ni..aku nekad mlm tu aku nk mkn kepak ayam atau dlm bahase ibunda aku chicken wing..

maka pada 21/07/08 mlm...cuaca umpama mem"bahan"kan aku dgn menurunkan hujan selebat-lebatnye..maka mencarot2 la dlm ati aku kepada jiran belakang umah sewa aku yg xtau ape2 pun pasal aku..hati ni punye la sakit rase cm nk pergi kt pokok pisang lepas tu tomoi sepam dua pastu masok rumah sewa aku pastu keluar blk maki jiran sebelah tanpa sebab..pastu nanges di tepi jalan..sedih sungguh..maka aku menangguhkan cita2 aku pada esok mlm...

maka pada 22/07/08 ptg time blk keje aku sempat menjeling kedai chicken wing tu..aku nmpk brader2 tu semua tgh kelam kabut nk bukak kedai..kelam kabut mereka umpama hendak menyambut kedatanga raja indraputra lantak korg la brader..maka pada mlm itu...cuaca mmg suke sgt mem"bahan"kan aku..tepat2 aku keluar rumah..hujan berduyun-duyun turun dari langit..pergh...rase cm hati nk kne geget kerengge..tp bile aku masok jek rumah hujan mule reda..ah lega hati aku..maka aku memulakan langkah keramat untuk keluar rumah..da secara membabi butenye hujan lagi sekali membuat lawak cuaca dgn merunkan hujan selebat2 nye..aku teros histeria...berlari keliling rumah dalam keadaan separa bogel..kemudian masok ke rumah dan menangis di katil sehingga tertidur...

pada 23/07/08 aku tak sempat nk tgk kedai kepak ayam tu..yes cuaca hari ni cantik dan indah sekali kerana petang tadi cuaca mungkin sudah mengenakan org lain maka sudah ketandusan idea untok kenakan aku..lepas magrib aku ajak mmber aku pergi kedai chicken wing idaman aku..maka rancangan berjalan dgn lancar..nampaknye cuace hari ini sungguh bermurah hati dgn mengizinkan aku pergi..aku dengan hati yg berbunge-bunge naik moto ex5 mmber aku yg penoh dgn lumpur..maka bergerak la moto mmber aku..aku terase mlm ni adalah plg bahagia dlm hidop aku....tp............

sesampai jek tempat yg aku tunggu-tunggu....cilakak sungguh..brader chicken wing tu dgn slamber tutup kedai die mlm tu...aku dgn sewenang-wenangnye mengkarate kedai yong tau fu yg berada di sebelah gerai kepak ayam brader tersebut yg sepatotnye dibuka mlm ni..maka menonong la blk dlm keadaan menangis teresak-esak pak cik yong tau fu tu..mengadu dgn bini die aku rase..tp nk jage hati mmber aku..maka blasah jek la mkn di gerai2 lain yg turut serta mencari rezeki di situ..

dipendekkan cerita..sebab da panjang sangat..untok lepaskan geram dengan lafaz bismillah aku mkn 2 bungkus nasi lemak yg harganye 50sen..2 ekor ketol ayam goreng ala2 KFC dan disulami teh tarik tapi rase limau..tgh sedap menyental tetibe telinga aku yg capang ni terdengar suara sialan berkata..

sialan 1 : ee kuatnye die mkn..
sialan 2 : haah! bnyk betol die mkn..
sialan 1 : macam tak pernah makan da rupe gaye..

pergh!!! makan dalam siot...

p/s : lantak aku la nk mkn banyak ka tak..bkn gune duit bapak ko pun...pastu nk kutok org jgn ler ckp kuat-kuat..ke korg nk aku bagi mic bg satu alor setar ni dengar!?

p/s /s : aku rase sialan tu diupah oleh pak cik yong tau fu td kot..

Thursday, July 3

im so sorry blackY




ptg td lepas time aku blk keje...time nk bukak pintu gate automatik..ala yg kene bukak pkai remote control tu...aku hepy nmpk blacky terbaring bawah kete..yela da 3 ari die xdtg bau cagu kaki aku..tah pesal tah suke noh bau cagu kaki aku nisebab aku bg die mkn whiskas yg mahal tu kot..ah lantak die la..aku pun memanggil namenye ngan penoh manje...


aku : blacky....miow! miow! mbek!

tp blacky wt dunno jek..aku da mule bengang..kerek gile c blacky ari ni..owh mungkin die majok kot sebab 3 ari lepas aku bz gile an xsempat belikan die whiskas..an aku da r penat gile baru blk keje..bodo nye ah keong aku surh buat pondok guard die g wt jamban ape cter?? ah lantak ko la ah keong..yg si blacky degil nk jugak bau cagu aku...aku naik rimas..telinge die jadi mangse jentikan aku...die tros usya panas kt aku....

aku : hah pehal?? xpuas ati? gigit tengkok ko nk?

blacky : mioww...[ blwek! tak cuak la weh!]


lalu die tros berlalu pergi dan sempat die pandang slack kt aku..dan 3 ari la aku tak jumpe die..argh aku rindu gile kt die...bersambung pada cite asal..

aku panggil die bnyk kali...tapi die terbaring kaku kt bawah kete..aku da mule risau..dan aku mule buat langkah drastik....aku piat telinge die......dan pada mase tu..baru aku sedar......ya tuhan...blacky kaku sambil diselubungi semut2 bangsat....badan aku trase xsedap langsung..ah f@#k. .blacky??....tuhan..ko kembalikan la nyawanya sebentar untok aku berikan whiskas dan tgk blacky mkn secara lahap cm org zaman batu buat kali terakhir...da tuhan...katakan kepadanya aku mintak maaf sebab jentik telinge nye yg comel tu..namun aku gagahkan diri dgn menyuruh abg nazri kebumikan die kt depan umah..blacky dear..im so sorry..

tribute to zidane and blacky...love u both..



abg nazri tgh sibuk kebumikan blacky





tempat bersemadinya blacky...




Tuesday, July 1

syurgA



adakah ini syurga?? owh untung nye aku berada di syurga..wuish tuhan sygkan hamba die yg kacak sahaje..kire aku ni hambe nye yg kacak...pic ini di ambil oleh aku sendiri di syurga di atas kuda ex5 yg dikurniakan tuhan...ah aku agak handal jugak menangkap scene yg bgos2 ni..k la esok msok pertandingan amek scene pic...

NIkmat

argh aku da tak mampu nak menahan derita ini..derita ini sangat berat bagiku yg hanye seorg jejaka kacak lg comel..hanya badang sahaje yg mampu menahan derita ini namun aku bkn nye badang...tak hingin aku nk mkn muntah jin..geli aih...



ah tak ape..aku akan mencari mu! ya allah kau ketemukan la aku bersama dgn nya..argh aku da tak tahan lg! argh!! aku berlari2 anak mencari si dia...



aku : semua tepi!!!

org ramai : hah nape die ni??

aku : hah apsal?
org ramai : xde hal...

aku : shut up u!

org ramai : ampun kan kami!!!!





ah akhirnye aku berjumpe jugak si dia....eh jap..snap!!


ah nikmatnye tak terperi..terperi?? mende tu? ah pe aku heran..nikmatnye mngalahkan nikmat bersetubuh..pergh..ehem...